3.8.08

Långsam

Varför i hela världen, är jag så dryg? Om några timmar ska jag åka ut till Landvetter. Och hur långt har jag kommit med packningen och alla grejer jag måste göra innan dess?

Ingenstans. Jag har inte ens skrivit en packningslista. Jag har bara präntat ner några saker jag abosolut inte får glömma innan jag åker. Det kanske är en del av resfebern.

Jag ska alltså resa själv. Och det är jag inte så nervös för. Jag är mer förväntansfull. Kommer jag njuta av att bara vara själv, precis hela resan? Eller kommer jag träffa på trevliga människor som jag aldrig skulle träffat annars? Kommer jag rentav träffa någon jag känner redan? Eller är det så att resan kommer bli katastrof och att ödet försökte hindra mig från att resa, men att jag inte fattade vinken?

Klockan tio, har jag i alla fall lovat mig själv att jag måste stiga upp ur sängen och ta tag i det här.

Inga kommentarer:

Besökare