12.4.09

Kalas

Inte ett blogginlägg på två dagar - illa.

Ungefär fem minuter efter att jag i torsdags skrivit
"...Första skärtorsdagen på länge som vi är hemma och inte på krogen. Skönt.", hoppade jag in i duschen och gjorde mig iordning för Grand. Haha, det sprattlade för mycket i mina partytarmar. Blev en ganska lugn, men trevlig kväll.

Igår var vi på en fantastiskt trevlig fest. En vän fyllde 30 år och temat var gult/påsk. I början av kvällen blev vi indelade i två lag, som tävlade i olika grenar. Den första grenen var "klättra på backar". Jag har sett det förut, men aldrig provat själv, ni vet när man ska stå på drickabackar och samtidigt stapla så många som möjligt. Och vem ska va i skiten om inte flugan liksom?

Sagt och gjort - jag hoppade i säkerhetsselen och begav mig uppåt. Det var skitjobbigt fysiskt och benen darrade tillslut av ansträngningen, vilket gjorde det svårare att hålla balansen. Men jag kom upp på arton backar tillslut! Måste mäta en back och se hur högt upp jag var egentligen... Jag slog min darling, som "bara" klarade femton backar.

Sen blev det bugg för hela slanten. Jag är inte så värst bra på det. Eller, egentligen handlar hela grejen om att jag inte vill bli förd, för jag vill bestämma hela tiden. Pappa påpekade detta reda när jag var femton år. Igår hamnade jag i händerna på en SM-medaljör i bugg. Han var typ Anna Skipper, fast i dans.

"Vad är det där för armar? Spaghetti eller vad är det frågan om? Och fötterna - ihop! Jag vill inte se de armbågarna utanför kroppen en gång till! Spänn höfterna!"

Jag som till och med var nykter och fokuserade 100% lyckades ändå inte få till det ordentligt. Herregud jag kände mig rätt värdelös där ett tag, men sedan lyckades han faktiskt lära mig grunderna, något sånär i alla fall. Så till den grad att jag lyckades följa killarna i danserna resten av kvällen.

Inga kommentarer:

Besökare