19.9.10

Att rensa







Har haft en riktigt skön söndag och är på gott humör, trots att illamåendet fortfarande hänger över mig... Vad är grejen med att dricka måttligt ända fram till midnatt och sen köra full gas? Hur som helst lät jag inte bakfyllan hindra mig. Jag röjde och rensade ur hela garderobssystemet i sovrummet, i nästan tre timmar! Det är inte klokt vad mycket skit vi förvarat där som vi inte ens använder. Det är snart ett år sedan vi monterade upp inredningen på väggen, och vi har ännu inte fixat dörrar eller hängen framför denna. Vi har tittat på lite olika skjutpartier, men de vi gillat är så sanslöst dyra, så vi har pratat om att ha stänger med tyghänge framför. Och igår såg vi hur bra våra grannar fixat till det i sitt sovrum med en enkel och prisvärd lösning från Ikea. Så det får bli en tur till Göteborg så fort vi får en ledig dag tillsammans. (Läs: lördag 2 oktober).

Efter städningen bakade jag kolakakor och chokladbollar och sedan kom tidigare nämnda grannar på besök och vi bjöd på valfika. En stund efter att de gått kom småkillarna tillbaka med teckningar som de hade ritat åt oss, så rara de är!

Ska strax käka lite kvällsmat, sen får vi luta oss tillbaka och hålla tummarna ikväll. Det bara måste, måste gå vägen.

Inga kommentarer:

Besökare