5.9.11

Ibland stannar tiden

Kvällen har jag spenderat vid det stora bordet i vardagsrummet och sysslat med saker som jag mår bra utav. Ibland händer saker i livet som får en att stanna upp och känna att mycket av det man lägger sin energi på är saker som är så otroligt obetydliga i det stora hela. Jag tycker att jag är väldigt duktig på att sålla i mitt liv, att välja att lägga min tid på människor och aktiviteter som får mig att må bra. Men ändå. Det är aldrig fel att ta fem minuter och fundera på om ekorrhjulet inte spinner lite för fort igen. Så, som sagt. Här mår jag bra. Med tända ljus, musik, en kopp kaffe, pennor, papper, garn och virknålar. Inga måsten och inga prestationer inblandade.


Och så en sak till. Ta inget för givet och glöm inte att uppskatta dem du älskar och bryr dig om.

Inga kommentarer:

Besökare