20.2.09

Min syster och jag


Min syster är inte heller så smart. Efter en stund av vår bilfärd, kände jag att det var dags att ta av mig jackan, alltså min rävpäls. Jag slänger bak den till syrran, som skriker.

"Uäääh, den är ju riktig!"

"Ja, det är en räv", säger jag

"Fy vad äckligt", gapar syrran.

"Men skinnjackor går bra eller?", kontrar jag.

"Och du har inga skinnskor heller?", säger darling och tar över situationen.

"Nej, det har jag inte!"

"Men alla dina hundra par fotbollsskor, de är inte i skinn då eller?", säger han.

"Nej! De är faktiskt i läder!"

Vilket resulterar i att han och jag asgarvar och tokhimlar med ögonen.

"Vaddå, sa jag något dumt nu eller?", undrar syster.

"Eh, ja det kan man väl säga..."

"Vaddå jag vet inte skillnaden på läder och skinn!"

Märks det att vi är släkt eller? (Förresten, såhär ser jag ut idag. I förrgår kväll fick jag ett nytt smeknamn, då jag hade lockigt hår, bar den här leopardscarfen i håret och hade aprikosfärgat läppstift. Det nya smeknamnet blev Doris. Ni kanske kan lista ut varför?)

Inga kommentarer:

Besökare