24.9.09

När saker inte blir som man tänkt sig

Good evening.

Ikväll har jag blivit lurad och bortgjord. En idé som kändes så bra, blev så urbota katastrofal, med facit i hand.

När träningen var över klockan sju, och jag en halvtimma senare var nyduschad, knackade hungern som en galning på min dörr. Hem, kändes väldigt långt bort och jag gjorde ett snabbt beslut om att svänga förbi Max och köpa en GI Kycklingburgare.

Precis när jag närmar mig detta eminenta matställe, som ligger längst ner i Borås Arena, hör jag herrn i P4 Sportextra säga: "...ochvi har 81 minuter spelade här på Borås Arena...".

Fuck också. Matchen har alltså börjat en timma tidigare idag. Jag trycker gasen i botten så stackars Gula Faran undrar vad som händer, för jag vill för mitt liv inte fastna i en timslång kö för att sedan ta mig hem. Drar en handbrakare in på driven (känns det som i alla fall) och precis när jag ska köra fram till luckan ser jag den provisoriska grinden som stirrar argt på mig och blockerar hela skiten.

Okej, jag fattar, driven avstängd under matchtid. Kastar en snabb blick på klockan och konstaterar att det nu är cirka fem minuter innan hela området kommer vara invaderat av supportrar som alla har en enda sak i syfte - att ta sig hem fortast möjligt.

Men jag ger inte upp. Jag tänker, att om jag skyndar mig jävligt mycket, så ska det här gå vägen. Kör runt och parkerar utanför restaurangen. Springer in, beställer min burgare med bönsallad och Ramlösa. Tjejen i kassan talar vänligt och uppmanande om att: "vill du ha kaffe eller te så är det bara att ta, det är gratis". Jag skiter väl i kaffe eller te, ta hit min burgare nu, tänker jag och ler tillbaka mot tjejen.

Då ser jag strömmen. Gula halsdukar och högljudda människor strömmar som ett brusande vattenfall från alla håll och kanter. Mina axlar sjunker ner, jag vänder mig mot kaffeautomaten och trycker på knappen som glatt blinkar fram texten "gratis". En timma senare och med kramp i vänster vad, är jag hemma.

Fast food? Pyttsan.

Inga kommentarer:

Besökare