14.7.10

Här är jag

Min spydiga sambo undrade om jag kom ihåg inloggningsuppgifterna när jag skrev in www.blogger.com, i adressfältet.

Och nog för att det var ett tag sedan sist, men det var inga problem att logga in här... Det är sommar, varmt och jag är ofantligt trött på att jobba. Nu vill jag ha semester! Sex arbetsdagar kvar och på torsdag kväll nästa vecka, åker jag till min fina moster och hennes man för att umgås och vila upp mig. Vi har bokat in spinningpass och gissningsvis även lite shopping på schemat. Sen blir det säkert god mat och gott vin (det får man alltid hos detta fantastiska par) och dessutom har vi beställt bra väder! En perfekt start på semestern, helt enkelt.

Det är märkligt hur fruktansvärt motiga de sista dagarna innan en semester är! I morse kom jag knappt upp ur sängen... Hantverkarna gick på semester för en vecka sedan och det är skönt att få vara lite mer ifred när man är ledig eller börjar vid lunch på veckorna. Byggställningen hämtades igår och vårt hus har blivit så fint... Dock har vi saker "en masse", som vi måste ta tag i till helgen. Vi planerar att åka runt i lite affärer på lördag, då det ska bli sämre väder, och sedan spendera söndagen i trädgården.

Just nu njuter jag av ett glas rött (japp, det har blivit ett varje kväll den här veckan, det är ju faktiskt semestertider) och fönster och dörrar står på vid gavel. Ingen kan säga att vinter är bättre än sommar... Jag hoppas att vi ses snart igen! Kram på er

Inga kommentarer:

Besökare