22.7.10

Nu är det äntligen semester! Jag ställde klockan (!) på halv nio och gick upp för att greja här hemma. Jag ska ju åka iväg i några dagar nu, och då känns det skönt att städat, tvättat och fixat i huset.

Jag tänkte ge er ett sommartips! Egentligen inget nytt på kartan, utan snarare ett fenomen som funnits i Sverige i femtioen år tillbaka, nämligen "Sommar i P1". Jag har lyssnat lite varje sommar och laddat hem i min iPod från Podcaster i iTunes (har man en iPhone finns en app som går att ladda hem som hämtar programmen direkt). MEN så bra det är! De jag lyssnat på hittills i år, och som alla varit väldigt, väldigt bra är:
  • Pär Johansson, grundare av Glada Hudikteatern. Tårarna rann och jag tjöt av skratt under hans fyrtiofem minuter
  • Eva Dahlgren, sångerska och låtskrivare. Mycket intressanta och roliga reflektioner om livet.
  • Ulf Malmros, filmregissör och manusförfattare, med ett stort misstag i bagaget som skulle driva en till vansinne om det drabbat en själv... Men också en fascinerande företagsam person med bakgrund som jag inte kände till.
  • Viveca Sten, författare och chefsjurist. Väldigt duktig berättare och livskämpe. Jag måste läsa hennes böcker efter att ha lyssnat på hennes program.
Ladda hem, lyssna och njut!

1 kommentar:

jess sa...

Kära Maria!

Jag saknar dina inlägg :) När är bloggens semester slut?

Besökare