29.6.12

Den som spar han har...?

För några år sedan köpte vi ett gäng nya tallrikar från Ikea (visst låter det här som en otroligt spännande och nytänkande inledning på ett inlägg?), och jag råkade säga högt inför min svärmor att vi kunde slänga de där trista vita tallrikarna som min sambo hade i sin ägo sedan tidigare. Jag blev då brutalt utbuad av svärmor, som upplyste om att tallrikarna minsann var Arabia (det var tydligen bra skit, och det hade jag ingen aning om då), och tallrikarna fick stanna kvar.

På sistone har vi börjat diskutera vårt porslin och är sugna på att köpa något nytt, och mer hållbart än Ikea, vars slitna tallrikar sjunger på sista versen. Helt enkelt börja samla, sådär som många gjorde som barn, på en ny serie som vi båda gillar. Vi har letat och letat, men inte hittat något som vi känner passar oss. Därför blir jag lite överraskad när jag läser på Hemtrender att Jenny önskar sig just denna benvita serie från Arabia, som jag så många gånger spottat och fräst över. Är det kanske så att jag har nästa stora must-have-porslin i mina köksskåp? Men den dagen kaffekopparna i samma serie, som vi också äger, blir populära igen...den får jag nog vänta på tror jag?


Bilder: Royaldesign.se

1 kommentar:

Jenny - Hemtrender sa...

TACK för länken Mia och fortsatt trevlig sommar!=)

/Jenny

Besökare