27.6.12

Glasklart

Idag blev det en tripp till Ikea. En del nyttigheter, så som mörkläggningsgardiner, stod på inköpslistan. Men som vanligt när man besöker varuhuset, bjuds man på inspiration som oftast genererar i spontana inköp. På glas- och porslinsavdelningen sprang vi på de här glasen. Ska föreställa kristallglas och förmodligen för att de blir ett härligt och gammaldags avbrott mot vår övriga stil, så har jag på sista tiden fattat tycke för denna typ av glas.
Smolk i bägaren var dock att jag i all hast missade att ställa ner den större modellen i vagnen. Den tänkte jag använda som vas, så fint det kommer bli med blommor i den! Om jag fått med den hem, förstås... De andra glasen blir dricksglas och även de vaser, då jag tycker att det är fint att bara lägga en liten kvist, något grönt från trädgården, eller blomman på tulpanerna som jag brukar knipsa av när bladen vissnat. Ett bra tips för att få njuta av levande blomster, så länge det bara går.

Inga kommentarer:

Besökare