28.8.12

Färger i mitt hjärta

Vårt vardagsrum är för kalt. Vi har inga gardiner, då vi inte vill ha några, och vår stora orange ryamatta har vi tyvärr fått plocka bort. För en vecka sedan när jag skulle städa, märkte jag att den färgar av sig på vårt trägolv när det blir blött på den. Och eftersom jag (trots att min mamma inte tror det), inte bara är en person som bryr mig om det visuella, utan även det praktiska, så valde vi att ta bort den. Att tro att det inte kommer sölas på mattan några år framöver, vore bara dumt. Dessutom "lôar" den mycket, som man brukar säga på boråsdialekt. Jag har hittat orange strån i lillens avverkade blöjor både en och två gånger...

Så nu behöver vi mer textil och mer färg! Jag är nu helt insnöad på turkos! Det är en fin färg, men har inte tillhört mina favoriter innan. Ni vet sådär så att man känner sig förälskad, så har jag aldrig känt med turkos förut. Men något har hänt. Efter att ha blivit inspirerad av bla två kompisar som skapat i sina hem med kulören, och när jag insett hur extremt bra färgen passar ihop med vår andra favorit orange, är jag nu inriktad på att hitta på nåt kul med dessa. Jag frågade min man om han tyckte att vi skulle måla om vårt soffbord turkos. Jag fick tvärnej... Så jag får klura på detta. Men håll med, visst är det två härliga färger ihop?







Inga kommentarer:

Besökare