27.12.07

Doftgalen

Min darling och jag är väldigt olika ibland, men som tur är finns det också saker vi båda har gemensamt (och tur är väl det!♥). En av dessa saker är dofter. Vi är båda väldigt förtjusta i nya dofter, och nästan alla parfymer jag äger, har jag fått av honom, utan att ha fått några hintar eller tips av mig! Med andra ord är han väldigt duktig på att hitta sådana som faller mig i smaken. I julklapp fick jag ännu en ny doft, och denna gången en som jag faktiskt aldrig tidigare sett eller hört om. Märket känner jag ju till, men visste inte att det fanns doft. Jag är väldigt nöjd, men denna gång kan han dock inte ta åt sig hela äran själv, då han har en kvinnlig väninna som arbetar i doftrummet på Åhléns City... :-) Doften är så diskret och härlig, och förpackningen får väl vilken tjej som helst att smälta... Vera Wang - Princess. Har en vän som har fetischism för kronor just nu och hon skulle nog dö av avund!




Andra dofter jag har är
Yves Saint Laurent Cinema
Calvin Klein Euphoria
Bvlgari Notte
Stella McCartney In Two
Moschino Cheap & Chic
Elizabeth Arden Provocative Woman
Jean Paul Gaultier G2

Som ni kan se är alla dessa, väldigt tunga dofter, med undantag från Stella McCartney som doftar mer sportigt och blommigt av liljekonvalj. Jag är väldigt sugen på en klassisk Chaneldoft härnäst. Kanske den allra mest klassiska No 5? Vissa är av åsikten att man bara ska ha en, kanske på sin höjd två dofter. Jag tycker det är kul att ha några olika, allt beroende på humör. Vissa dagar vaknar jag och känner att idag är jag en riktig kaxig femme fatale med snygg skurna kvinnliga kläder och då är Cinema perfekt. Andra dagar känner jag mig mer aktiv och sportig och då blir det Stella. Lustigt det här med dofter, jag skulle kunna skriva hur mycket som helst om det! Vad tycker du?

Inga kommentarer:

Besökare