29.7.09

Könsdiskriminering?

Idag när jag kom hem, låg ett kort från ICA-butiken i brevlådan och väntade på mig. Så fort jag kommit in genom dörren, basunerade jag glatt ut, att jag får två födelsedagsbakelser i present från dem.

Berra: "Va faaaan!! Varför får du alltid såna och inte jag?"
Jag: "Vaddå alltid, jag har inte fått någon sådan här innan!"
Berra: "Det har du visst, du fick en förra året också!" (Jag fattar inte hur han minns såna oväsentligheter)
Jag: "Ja men det är väl för att jag är huvudägare till vårat gemensamma ICA-kort, det står ju alltid mitt namn på Buffé tidningarna också".
Berra: "Då ska jag fan skaffa ett eget ICA-kort!"


Så mycket besvär för lite bakelser... Karlar!
(Nu står han i köket och bakar smulpaj. Jag vet inte om det är någon slags demonstrativ tröståtgärd för att han inte får några bakelser?)

3 kommentarer:

Anonym sa...

Nej inte diskriminering, min sambo har oxå fått. Men jag tror att det bara är när man fyller jämnt, men jag är inte säker...

Sanam sa...

Jag har oxå fått en Mia :D
men jag har gett min till David för att han fyller år före mig och vi orkar inte baka på hans födelsedag hahahah

syns på lördag gumman! puss

Maria sa...

sanam: hahah ja jag tänkte att vi kunde spara den till hans födelsedag men den gick visst ut i datum innan dess så tyärr... =) åh ja vi ses på lördag, det ska bli så himla kul!!! puss och kram

Besökare