20.11.11

Mönstermani

Jag vet inte vad det är, men den här sortens mönster får det alltid att pirra till av lycka i mig. Svartvitt eller färgat spelar ingen roll, jag är lika svag för det!


Tygkassen spanade jag in på Myrorna. Särskilt tyckte jag om det oregelbundna med färgerna i mönstret.


Och kökshanddukarna på Lagerhaus.



Lagerhaus som förresten hade väldigt många fina kökshanddukar, något som vi verkligen är i behov av. Det blev inget köp igår dock. Det trista med kökshanddukar är att de nästan alltid är helt kass när de är nya. De bästa är de äldsta och mest slitna exemplaren, som sällan är särskilt vackra. Jag blir helt tokig om jag inte har en handduk i närheten hela tiden när jag är i köket, måste av nån anledning hålla på att torka av både mig och saker omkring mig stup i kvarten.

Inga kommentarer:

Besökare