22.11.11

Vilket avsnitt!

Dagens avsnitt av Äntligen hemma är en riktig inspirationsbomb enligt min mening! Både Karin's och Lulu's bord är helt underbara! Ofta målar man ju knalliga snickerier i en blank färg, men jag gillar att Karin målade benen i en matt yta, lite kul och oväntat. Vill dock, som färgförsäljare tillägga att det inte är särskilt praktiskt med en så matt yta på ett bordsben, eftersom en sådan färg inte tål några stötar eller slitage. Men att praktiskt och snyggt sällan går hand i hand, är ju inget nytt på stjärnhimlen.



Den här tjejen gav ju mig ett förslag om att göra ett bord av marockanska kakelplattor, när jag skrev om att jag ville ha såna nånstans. Och idag gjorde Lulu just ett sånt bord. Fenomenalt snyggt! Och gissa om jag log när hon ställde in rottingstolarna. Jag har ju på känn att vi kommer ta in rottingen i våra hem framöver...




Kökshandtagen som hon gjorde av gamla skinnbälten var också en höjdare. Åh, nu ska jag bara hitta orken att greja. Har fått en förkylning som gör mig alldeles matt och trött. Men det hindrar mig inte från att sitta och insupa nya idéer minsann!

Bilder: Hemmakanalen.se

Inga kommentarer:

Besökare