24.3.08

GI

Efter en period på några veckor, med förkylning och halsont, hoppas jag nu vara på bättringsvägen. Inte bara för att det är tråkigt att vara halvsjuk, utan för att kunna köra hårt med träningen igen. Har blivit ett antal veckor, med halvdan träningsdos. Känner att jag lagt på mig ett par kilon, och det är inte vad jag önskat. Men så går det när man är en person som äter en massa onyttigt under de perioder som träningen ligger på is.

Bestämde mig idag, efter att ha blivit inspirerad av en god vän, att beställa hem lite nya kokböcker enligt GI-metoden. Jag tänkte presentera detta för min käresta, när han kommer hem från träningen om en stund. Ska bli spännande att se om han går med på att äta denna mat! Jag har bla. beställt en bok av Fredrik Paulún som har recept för fyra veckor. Hoppas att detta kommer ge resultat. Det är inte fråga om att jag ska gå ner tio kilo, men önskar få bort det där lilla kilot som lagt sig på magen.

Inga kommentarer:

Besökare