9.3.08

Förlåt!

Jag har plågats av dåligt samvete det senaste. Jag skrev ju om min kära lillasyster som fyllde 20 år den 2 februari. Nu var det så att inte mindre än tre dagar senare, den 5 februari, firade min andra lillasyster sin 18-årsdag. Och hon fick inget inlägg på bloggen. Detta kom jag på för ett tag sedan, men har inte hunnit ordna det. Idag ska hon spela match som jag snart ska åka och kika på, så därför tog jag tillfället i akt att skriva om henne.

Min yngsta och älskade lillasyster Karin har blivit stor. När vi var små brukade Elin och jag alltid köra runt vår blonda och försynta lillasyster i våra dockvagnar. Jag vet inte om Karin tyckte det var lika kul som vi tyckte...

Karin har alltid varit en väldigt snäll person, som ofta blivit utsedd till "Klassens Kompis" i skolan. För Karin är det viktigt att folk i hennes omgivning mår bra. Som storasyster har jag kanske inte alltid varit lika snäll dock. Jag brukade alltid be henne om en massa tjänster när vi var små och om hon inte ville det så sa jag alltid: "Men då blir Mia ledsen". Då gick hon jämt med på det. Usch vad elakt. Men jag får äta upp det nuförtiden. "Vaddå blir du ledsen nu då eller om jag inte gör det?". Tur att vi kan skratta åt det...

När Karin var liten sprang hon alltid runt som en liten vaktmästare med verktyg, skruvar och annat bråte i fickorna. Ett annat fint minne var när hon var 2 år och vi var på bilsemester i Stockholm och det var väldigt varmt ute. Karin satt i bilen och åt en påse Nonstop med hela kroppen. Det var choklad över allt - i håret, på bilkudden, på magen - you name it! Hon såg ut som Emil i Lönneberga när han kliver ur skorstenen.

Och Karin är verkligen familjens underhållare som ofta imiterade Shaggy när hon var typ 5 år och hon gillar att fåna sig - på ett positivt sätt. Karin är världens sämsta förlorare, spelar ingen roll vad det gäller - hon hatar att förlora! Hon är en fotbollstjej ut i fingerspetsarna och spelar Söderettan. Där har hon huserat ända sedan hon var 15 år och man har läst en del om henne i tidningen. Hon har haft två lite tyngre säsonger bakom sig, men nu verkar hon vara riktigt på g inför denna säsong!

Karin är en helt underbar syster och jag älskar henne så himla mycket!

Inga kommentarer:

Besökare