2.2.08

Grattis kära syster!


Idag fyller min underbara lillasyster 20 år. Därför tänkte jag skriva några ord om henne...

När min syster föddes, var jag fyra år och jag minns att det var väldigt spännande med en syster, men att jag också var aningens avundsjuk. Min kära syster och jag har nog alltid haft lite svårt att komma överens, då vi är väldigt olika. Men samtidigt lika ändå och idag är vi betydligt mer ense än när vi var små... Det är heller ingen hemlighet att hon är familjens snille, som gick ut med 19 i slutbetyg från gymnasiet och fick stipendium. När jag var mindre var jag en sån som ville vara som alla andra - det ville inte min kära syster. Hon har alltid gått sin egen väg och gjort precis som hon vill. När vi var yngre tyckte jag ju att det var lite pinsamt, men idag när vi är äldre ser jag min syster som lite av en idol. Jag tycker det är beundransvärt att hon klär sig exakt hur hon vill, inte dricker särskilt mycket alkohol och läser en bibellinje på internatskola. Som hon dessutom bekostar själv genom att jobba extra på ett handikappboende, eftersom det inte är studiemedelsberättigat. Elin min ängel, du är en underbar människa, som lever ditt liv precis som den du är och tar andra precis som de är, i en värld som stundtals upplevs falsk i det samhälle vi lever i idag. Jag älskar dig för det och för den du är. Du är en syster att vara stolt över. Stort grattis på din 20-årsdag! Puss och kram från storasyster

Inga kommentarer:

Besökare