4.2.08

Artontusensjuhundrasjuttioåtta steg

Så många steg har jag gått idag. Nu är det tävling på blodigaste allvar.

Idag hände mig något fantastiskt. Jag trodde inte att sådana människor existerade. Eller jo kanske hade jag lite hopp om det. Men om de fanns, så trodde jag inte att de visade sig på gråmulna, regniga måndagar och inte när man är svettig, trött och allmänt oattraktiv. Människor som i nyktert och rakryggat tillstånd, kommer fram till en och säger utan att släppa blicken ifrån en: "Du ska veta att du är en underbar tjej. Du är driven, mogen och man blir imponerad att du kommit så långt i livet trots din ålder. Din närvaro lyser upp min vardag och hela atmosfären här blir så mycket bättre och roligare när du kommer hit".
Och jag är glad att jag idag nyktert och rakryggat, utan att släppa blicken från personen och svara: "Tack, det värmer". Det hade jag inte gjort för ett år sedan.


Idag orkar jag allt.

Inga kommentarer:

Besökare