23.2.08

Mitt älskade Danmark


Jag har en stor förkärlek till vårt underbara grannland i väst, nämligen Danmark. Har alltid älskat den underbara atmosfären; blandningen av puls och småstadscharm i Köpenhamn, det fascinerande ljuset i Skagen, de härliga små krogarna, människornas lugn i jämförelse med svenskarnas, den fantastiska arkitekturen och det ständigt närvarande havet. Dessutom intresserar språket mig, och jag blir bättre och bättre på min danska för var dag som går, i och med min vardagliga kontakt med det i jobbet.

Senast jag var i Danmark var det på kurs med jobbet. Då bodde vi på en gård i en liten by som kallas Bryrup, som ligger nära Brande, där Bestseller har sin egen "lilla by". Men om ett tag åker vi till Danmark igen. Denna gång privat och till Feriecenter Skallerup Klit. Jag har varit där en gång tidigare, då med familj och släkt. Det är ett helt fantastiskt ställe att besöka under vinterhalvåret. Det ger lugn och så mycket ny energi. Känns som att vara i en helt annan värld. Dessutom finns det mängder av aktiviteter att ägna sig åt, så det blir lite som en hälsoresa. Jag längtar!

Inga kommentarer:

Besökare