19.2.08

Mat och träning


Tillbaka från gymet och mätt och belåten. Idag blev det en genomkörare av hela kroppen. Jag brukar variera min styrketräning, vecka till vecka. Antingen kör jag igenom hela kroppen två gånger per vecka, eller så delar jag programmet och kör halva, men fyra gånger i veckan. Inleder alltid med 10 minuter på Crosstrainer'n alternativt roddmaskinen. Avslutar med 5 km löpning. Varierar denna träning med combat eller aerobic ett par dagar i veckan.

Såhär smaskig mat blev det efter träningen!
Havreknäckebröd med ost, leverpastej, gurka och serranoskinka
Banansmoothie på grekisk youghurt, en banan, lättmjölk och lite sötningsmedel

Spanade in nya Buffé och hittade massor av goda recept, flera stycken som jag tålde dessutom! Buffé är bra på att tänka på allergikerna, efter varje recept står det om man som gluten-eller laktosintolerant kan äta rätten. Nu är jag dock inte allergisk mot något av följande, utan mot bla nötter. Detta är de inte lika bra på att tillgodose, då jag tycker att många av deras recept innehåller just nötter och pesto. Men jag hittar alltid något gott i den tidningen.

Inga kommentarer:

Besökare