23.2.08

TGIS????

Just det, kära läsare, jag har något att bekänna. Det känns lite jobbigt, men det vore dumt att skjuta på det. I bloggvärlden möts man av ständiga förkortningar av ord och ibland hela meningar. Vissa är lättare än andra att lista ut betydelsen av. LBD tex, tog inte ens ett snille som mig särskilt lång tid att lista ut. Men så har vi det här jäkla, förbannade TGIF. Vad i *he* betyder det? Jag har funderat. Funderat. Funderat. Och funderat ännu mer. Men inte frågat någon. Det vore ju skämmigt. Jag är ju värsta grymma bloggaren liksom. Inte trodde jag att det var min bloggovetande mor som skulle komma till min undsättning. Utan att jag ens frågat om saken.

"Vet du Mia, idag mailade jag med en av våra engelska kunder. Jag skrev trevlig helg till henne och då skrev hon TGIF tillbaka"

Vi det här laget hade jag önskat att jag kunnat briljera men icke att jag kommit på något bra svar. Och nyfiken som var, tvingades jag ju fråga vad det betydde.

"Efter en stunds funderande kom jag fram till att det måste betyda Thank god it's Friday", säger min kära mor. Först vägrade jag att tro på att hon hade rätt. Hur kunde morsan liksom men inte jag?

Katchjiiiiiing. I min hjärna. Hon hade rätt. Blogglivet är inte lätt. TGIS - det blir det nya

Inga kommentarer:

Besökare