24.2.08

Söndag

Ännu en helg till sin ände. De senaste fyra dagarna har bjudit på regn, storm, mera regn och urtrist väder. En utlandssemester till värmen har upptagit många tankar under helgen. Men vi har ändå vår tripp till Danmark att se fram emot. Mest av allt längtar jag nog efter att bara komma bort lite och vila upp mig med min käresta.

Idag har det varit sedvanlig söndagsstädning på schemat. Nu när jag inte jobbat helger, har det blivit rutin att dra några varv med dammsugaren och moppen på söndag förmiddag. Sedan åkte vi till sambons bror med familj och åt middag. Efter det tog jag mig i kragen och besökte gymet. Körde uppvärmning med både crosstrainer och roddmaskin. Sedan fick sig axlar, rygg och bröst en omgång. Inte mitt livs svettigaste träningspass, men väl något.

Jag älskar att röra på mig och jag älskar god mat. Men det är inte alltid som det är jättekul att komma hem och behöva laga mat när man är trött och hungrig. Särskilt när kylskåpet inte är välfyllt. Så var fallet idag. Men jag och min kreativa sida redde ut situationen även denna dag. Jag kör ju lite recepttips ibland och tänkte bjuda på min kreation som jag fick ihop idag. Det kanske inte är en smaksensation men väl så bra i stunder då man är hungrig och vill ha lagad mat snabbt!

Tortillapizza 1 pers
2 tortillabröd
1 pkt mozzarella
8 körbärstomater (jag tog både gula och röda)
1 tsk olivolja
salt, peppar
chili
oregano


Sätt ugnen på 175 grader. Lägg tortillabröden på en plåt med bakplåtspapper. Mixa tomaterna, kryddor och olivolja. Bred ut på tortillabröden. Skiva mozzarellan i tunan skivor. Lägg på bröden. Grädda i ugnen till osten smält. (Ca 10 min)

Idag var det riktigt tomt i min kyl, därav den fattiga fyllningen. Men självklart kan man lägga på precis vad man vill! Smart att slippa stå med pizzadeg och betydligt nyttigare!

Inga kommentarer:

Besökare