26.2.08

Maria testar


Frukosten är en av de bästa måltiderna jag vet. Men jag är även en "periodare" när det kommer till dagens första mål. Jag får en mani på en grej och så äter jag det varje dag i ungefär en månad, innan jag tröttnar och måste byta. Det senaste har det varit hallongröt som varit grejen. Igår köpte jag Viktväktarnas Fullkornscrunch med smak av Apelsin och Choklad. Jag tänkte ge en liten recension av denna.

Smak: Särskilt mycket choklad tycker jag inte att den smakar, men gott är det. Känns lite "olagligt" att äta den, då den verkligen påminner om sockerboven Start. Och det är ju naturligtvis positivt att det här är både nyttigt och gott.

Konsistens: Ganska "hård" med mycket tuggmotstånd. Helt okej.

Pris: 34.90:- vilket är ganska saftigt för ett paket müsli.

Förpackning: Vanlig "flingpaket", med plast inuti.

Övrigt: Jag åt müslin med vanlig fil. Även fast den inte innehåller mycket socker, är den ganska söt och jag tror därför att den passar bäst att äta med just fil. Helt klart en ny favorit!

Betyg: M M M M

2 kommentarer:

Anonym sa...

Inget socker nej.. Men viktväktarna förespråkar ju "light". Alltså produkter utan eller med lite socker som istälet har sötningsmedel.. Såsom Aspartam, Sucralose m.fl.. Dessa kemiska substanser anses i fler och fler undersökningar och av fler och fler så kallade experter minst lika usla som socker om inte värre. Att paketet kostar mer än ett paket start dessutom beror väl på att viktväktarna vill tjäna pengar. Du kan nog minst lika väl äta start. Ingen större skillnad.

Maria sa...

Som du kanske tidigare i bloggen läst är jag mycket allergisk mot nötter. Det gör att jag kan äta väldigt få müslisorter eftersom nästan samtliga alternativ är märkta "kan innehålla spår av nötter". Däribland Start. Det gör mig inget att paketet är dyrt, det var bara en del utav utvärderingen där jag ville väga in olika aspekter. Jag äter för att det är gott!

Besökare