28.12.10

En liten historia


Premiärkoppen är urdrucken och den var verkligen till belåtenhet. Nespresso-maskinen känns som ett bra köp helt enkelt! Dessutom har vi invigt mina secondhand-fyndade espressokoppar. Det var lite roligt att äntligen få känna sig nöjd över dem, för det finns en liten historia kring dessa.

Vi var på weekend i Malmö med min familj och respektive, en svinkall februarihelg förra året. På lördagsförmiddagen bestämde vi oss för (okej då, jag bestämde) att gå till en secondhandbutik som jag hittat på nätet. Den skulle ligga alldeles i närheten av hotellet.

Så vi började gå. Och vi gick. Och gick. Och gick. Och vi gick ännu mer. Ingen butik i syne. Så vi gick lite till. Och lite längre ändå. Och hela tiden försökte jag övertyga min karl (och mig själv) att vi snart var framme. Desperat försökte jag hålla humöret uppe hos den frusna karln som motvilligt stegade bredvid mig. Den sista biten, när vi hamnade på en lång raksträcka mitt ute i ett industriområde och jag själv tvivlade på om det överhuvud taget fanns någon secondhand affär på tio mils radie, avlade jag falska löften om att åka till mc-affärer varenda dag, om han bara orkade gå en liten bit till.

"Jag är helt säker på att det ska ligga här", mässade jag självsäkert, samtidigt som jag funderade på om den här butiken verkligen låg i Malmö. Hade jag kanske kollat på en annan stads karta? Ingenting är ju omöjligt, liksom.

Men så, tillslut uppenbarade sig skylten och jag andades ut för ett ögonblick. Problemet att få hem min promenadhatande sambo fick jag skjuta upp till senare. Väl inne i butiken, fick jag tag i dessa högblanka, svarta espressokopparna som vi nu sitter och smuttar ur och jag vet att han är riktigt nöjd över dessa. Så nu tänker jag be om lite retroaktiv uppskattning och tacksamhet, för att jag vägrade att vända om i vinterkylan den där lördagen. Så det så.

Inga kommentarer:

Besökare