3.3.11

En skymt av vårt vardagsrum


Efter kvällens matlagning trotsade jag impulsen att sätta mig i soffan och drog istället igång projektet tvätta stolar. Vi är hittills väldigt nöjda med vårt spontana köp av dessa italienska godbitar, dock var de smutsiga i tyget. Lånade hem den fantastiska mattvätten från jobbet (finns att hyra för den som vill) och nu har vi gjort rent tre stycken. Allt är mer jobb än man tror, men det är lika bra att göra saker ordentligt! Putsade av benen med t-röd, vilket gjorde underverk, så nu är stolarna nästan som nya!

Ikväll har vi även fått lister på plats, surfat efter lösningar på lister runt trappan, mätt och diskuterat mått på matsalsbord och börjat slipa av trappan på lut. Det blir riktigt bra, men vi får luta den en gång till innan vi oljar den, för det är lite ojämnt fördelat i sättstegen. Är så lycklig över att snaaaaart ha ett vardagsrum! Och nöjd över allt vi lyckats få gjort ikväll. Nu måste jag sova så jag orkar vara en glad skit i morgon också!

Psst. Om man kollar noga på bilden så ser man att den stolen jag sitter på inte är rengjord ännu. Kan inte nog prisa den grymma mattvätten.

1 kommentar:

Pärlan★ sa...

Grymt snygga stolar!! :D

Besökare