29.5.11

Helgen som varit

Ännu en helg har passerat. Igår jobbade jag sista lördagen på länge. Nu stänger vi butiken alla lördagar fram till september. Sedan träffade jag två barndomskamrater över en lunch, som blev väldigt lång. Vi satt på restaurangen i fyra och en halv timme och det var knappt så att vi ville skiljas åt när vi var tvungna att åka hem. Kul att vi fortfarande har massor att prata om och mycket gemensamt, trots att vi bara setts sporadiskt de senaste tio åren.

Idag har vi grejat här hemma. Röjde i mina lådor och hittade en gammal flygbiljett och insåg återigen hur mycket som kan förändras på ett år. På torsdag åker vi till Berlin med jobbet, då företaget firar sextio år. Det är på dagen ett år sedan jag flög med den här biljetten på min sista ledarskapsutbildning. Jag minns hur otroligt negativ jag var och hur hela jag kände att det var dags att avsluta och söka mig någon annanstans. Och nu är jag här - lycklig och glad ett år senare!


Jag hittade också ett halsband med "Freja" på som hon och jag satt och lekte med för längesedan och som hon ville trä på min hand. Det slutade med att jag glömde bort det och fick med det hem och sen har jag glömt att lämna tillbaka det. Tänkte på min fina och hennes familj som har haft ett tufft veckoslut nere i Göteborg.


Packade ner medaljen i en låda och kunde inte låta bli att känna mig väldigt stolt igen. Jag klarade det!


Min karl har bilat upp sten i trädgården, då vi ska bygga mur vid ytterdörren i källaren. Sedan kom regnet, men vi fick mycket gjort ute idag ändå! Bilden vill av någon anledning inte vrida på sig...


Klockan halv åtta ringde det på dörren och jag fick skoleverans! Verkligen service på hög nivå. Ett par sandaler, ett par textilkängor och jag är redo för Tyskland och resten av sommaren. Tack!


Köpte ett nytt nagellack som får bra betyg. Viva la Diva är inget dyrt märke, men jag tycker att deras nagellack och skuggor är riktigt bra. Lacket kostade en femtiolapp på Lindex.


Mitt i allt stök fick jag även för mig att göra egen müsli så nu är den klar att njutas till gojibär och fil i morgon bitti.

Inga kommentarer:

Besökare