22.5.11

I ny skepnad

Minns ni stolarna vi köpte för några månader sedan? Vi funderade och klurade länge på vilken typ utav bord vi skulle köpa som passade till dem. Trädelen var inte helt svart, utan mörkt brunsvart och först var vi inne på att köpa ett i obehandlat trä och sedan pigmentera mörkt och hårdvaxolja det. Men det visade sig vara svårt att hitta ett obehandlat bord och känner jag oss rätt så blir det aldrig av att vi gör det enorma jobbet med att slipa ner det.

För ett par veckor sedan kläckte min man den smarta idén att vi skulle lämna in stolarna på lack och göra dem vita, samt köpa ett stort vitt bord i stället. Sagt och gjort, i helgen skruvade Bundis och jag isär stolarna och sedan kom snälla svärfar och hämtade dem för att köra iväg dem till en kille som vi lämnat in grejer till förut.

Före:

Efter:

Vi är nästan oförskämt nöjda med resultatet! Idag har vi varit på Ikea och håller just nu på att montera ihop bordet. Kan för övrigt verkligen rekommendera att lämna in saker på sprutlackering. Vi betalade 200 kr per stol och det är stört omöjligt att få ett sånt jämnt och fint resultat med lackfärg om man inte är riktigt bra på att måla. Dessutom är färg inte heller gratis. Vi är kanske inte alltid så snabba när det kommer till saker med huset, men ibland visar det sig att det kan vara värt att fundera ett tag på hur man vill ha det och inte bara ställa in saker utan eftertanke. Nu kallar min man - dags att fortsätta montera bord - bilder kommer inom kort!

4 kommentarer:

Anonym sa...

Grymt snyggt Mia!! Kram Evelina

Emma sa...

Åååh, sjukt fint!
Vart lämnade ni in stolarna och betalade såå lite pengar?
Har fått pris på 700kr stolen på de ställen jag frågat..
Kram Emma

Maria sa...

Tack Evelina, jag var så där råtöntig och gick runt och sa var femte minut häromkvällen: "Guuud så bra de blev" haha.
Emma: Jag ska ta reda på vem det är, vet inte själv eftersom det alltid har vart svärfar som har fixat det åt honom. Jag kollar och skickar ett mail! Kram

Karin sa...

Jättefint Mia!:)

Besökare