27.5.11

Stolt

Ibland sker saker som får en att stanna upp och fundera lite. Idag rensade jag bland mina papper på kontoret och mitt i städningen stannade jag upp och kom på mig själv med att tänka "shit de här uträkningarna och ritningarna har JAG gjort, det här är mitt jobb nu". Jag har alltid haft fruktansvärt dåligt självförtroende när det kommer till matematik och logiskt tänkande. Varje gång mitt hjärta nervöst börjat bulta och hjärnan velat tänka "det här fattar jag aldrig" under mina åtta månader på GA, har jag tvingat mig själv att byta ut tanken till "jag kan lära mig att förstå det här".

Okej. Jag är medveten om att inlägget är väldigt "Blondinbella", men det är faktiskt sant! Man tror på vad hjärnan tänker. Och jag är otroligt stolt över att jag vågar tro på mig själv. Att jag faktiskt klarar saker som jag tycker är svåra utmaningar.

Inga kommentarer:

Besökare