26.7.11

Bordsprojekt

Vi har länge tittat efter ett soffbord till vardagsrummet. För ett tag sedan fick jag syn på detta bordet i en tidning och blev genast såld på idén. Självklart antog jag att man tillverkat bordet på egen hand - konstruktionen är simpel och materialen billiga - så döm om min förvåning när jag ser att bordet kostar 5700 kr. Det här är ju superenkelt att göra själv! Så för en liten stund sedan kom en väldigt snäll kakelsättare på mitt jobb förbi med en pall jag valde ut på jobbet igår. Nu ska här göras bord!




Konstruktionen på översta bilden med glasskiva är den vi ska satsa på. Vi tänker inte måla pallen, men det är ju inte försent att göra det vid ett senare tillfälle om vi ångrar oss. Som ni ser kan man även göra en sittpuff av pallen.

Bilder: Trolldesign

2 kommentarer:

Emelie sa...

Shit va snyggt, maste borja tanka mer utanfor ramarna :)
Maste se kort nar ni fatt klart ert bord, nu blev jag med lite sugen...
Sag till om du ser fler roliga tips.

Kram
Emelie

Maria sa...

Ja, visst är det grymt snyggt? Absolut, det känns som att den här bloggen lutar mer åt inredning än mode nu, helt klart :) Vilket iofs faller sig ganska naturligt! ;) Kram till dig!

Besökare