26.7.11

Mönstrat

Lusten att fixa i huset är just nu stor! Och till och med de tråkiga sakerna får jag gjort. Åkte och hämtade häcksaxen hos svärföräldrarna idag, och tänkte klippt till häcken ikväll, men så kom regnet så det får jag skjuta upp till en annan dag. Åkte i stället och undersökte lite saker till ett projekt jag har börjat på. Tänkte berätta mer om detta i nästa inlägg.

Fyndade lite kuddar till soffan i vardagsrummet och några ljuslyktor. Har även lite idéer på andra kuddfodral, men jag måste laga symaskinen först. Sen åkte jag och köpte mer akrylfärg och en kvadratmeterstor målarduk på ram som jag med millimeters marginal fick in i bilen. Jag dog vid tanken på att behöva gå tillbaka in i affären och säga: "Ursäkta, men jag måste lämna tillbaka den här för den får inte plats i min bil". Ibland glömmer jag hur liten en Mini är. Så jag trixade och fixade och tillslut kom den plats. Resultatet blev att jag satt uppkörd i vindrutan och studsade fram som en känguru med bilen, eftersom det var typ omöjligt att koppla mjukt när man satt en centimeter från ratten.


Kuddar Hemtex

Inga kommentarer:

Besökare