20.7.11

Ombytlighet

Det är konstigt det här med bloggen. Att jag stundtals inte känner någon vilja alls att skriva, lägga upp bilder och uppdatera. Fast ändå finns det liksom en lust där. Meningar som formuleras i huvudet, som gjorda för att sättas på pränt. Upplevelser som man vill dela med sig av, där orden blir för många för att få plats i en statusrad på Facebook. Och också lite för privata för att dela med sig av där. Bloggen är en öppen sajt, men det är ju bara en liten skara som har ett intresse att komma hit, som bemödar sig att skriva in adressen i sökfältet och kika in. Och som den senaste tiden konstaterat att inget skrivs. Kanske tar det ett bra tag innan någon ens upptäcker att det har skrivits något här igen?

Nej, jag konstaterar att jag är en kreativ själ. En kreativ bergochdalbane-själ skulle man kunna säga. Där lusten att skapa går upp och ner. Jag har alltid önskat att jag kunde bli lite mer "jämn" som människa. Att alla mina sidor inte skulle vara så ombytliga. Men kanske är det dags att inse att det är något positivt? Att det är meningen att ha tråkigt och känna sig oinspirerad i perioder? Att man stundtals får massor gjort, och ibland ingenting alls? Förmodligen.

Idag är sista dagen på min semester. I morgon klockan 7.45 ska jag infinna mig på jobbet. Det känns konstigt. Det är så längesedan jag var där. Eftersom jag började relativt nyligen på mitt jobb, är jag nästan lite orolig att jag ska ha glömt bort saker. Tänk om jag inte minns hur man bryter en färgburk, räknar ut kvadratmeter eller hur man kopplar ett samtal på telefonen? Jag har inte ägnat en tanke åt det här förrän idag. Kan man tolka det som ett tecken på avslappning under semestern måntro?

Semestern ja. Den ska jag absolut berätta mer om och visa bilder från. När det blir är ju dumt att lova, men det kommer dyka upp här en dag. Hoppas att ni alla har en underbar sommar!

1 kommentar:

elin carina sa...

Ja! Mia bloggar igen :)

Besökare