24.7.11

Mer än nöjd med livet


Det var mer än en person som medlidande tittade på mig, när jag svarade att jag redan haft semester, under mina två första arbetsdagar förra veckan. Jag sa åt dem att sluta med den där minen genast, för mig går det verkligen ingen nöd på! Jag har haft en fantastisk semester och känner mig utvilad och redo att börja vardagslivet igen. Tillslut blir man faktist rätt trött på att äta mat ute, sova i hotellsängar och inte ha några rutiner. Nu får hösten gärna komma!

Jag längtar efter att börja inreda klart vardagsrummet, gå på spinningpass och kura i bastun efteråt, tända ljus, köpa höstkläder, börja projektet i källaren, laga matlådor och allt annat som hör vardagslivet till. Idag har jag haft massor av energi och en riktig skaparlust! Dessvärre fick jag använda den till tråkigare och mer nödvändiga saker. Som att röja i källaren, åka till återvinningsstationen, storstäda badrummet, dammsuga ur skåp och torka golv, men till och med det kändes roligt! Baka bullar och bjuda grannarna på dessa hann vi också med. Åkte ner och köpte en hög med tidningar för en stund sedan - både inredning och mode - och ska nu sätta tänderna i dessa innan ögonen faller ner. I morgon är det dags att jobba igen. Ha en underbar söndagkväll!

Inga kommentarer:

Besökare