2.6.10

Kontraster

Startade dagen på spinningcykeln och avslutar med en öl i näven. Visst är det härligt med kontraster?

Det var fantastiskt att vara tillbaka på sadeln - och fenomenalt jobbigt. Körde med en instruktör jag inte kört spinning med förut, utan bara Functional Moves. Hon var grymt bra och körde HIIT under ett par låtar. Vill man få bra kondis, bränna mycket fett och bygga muskelmassan är detta det överlägset mest effektiva sättet. Men så förbannat jobbigt! Vi körde 10 sek fullt ös, 10 sek vila, 15 sek full fart, 15 sek vila, 20 sek fullt, 20 sek vila osv till 30 sekunder och sedan samma sak omvänt. Där snackar vi maxpuls...

Märkte att jag var lite för tom på energi för att orka ordentligt, så jag fyllde på rejält efter passet med banan och Gainomax och sedan ägg och makrill när jag kom till jobbet. Men åh så mycket jag redan längtar till nästa pass!

Nu måste jag snart koja, flyger till Stockholm i morgon bitti på utbildning. Känns sådär roligt med tanke på vädret... Men förhoppningsvis kommer jag lära mig nya bra saker!

Inga kommentarer:

Besökare