8.11.10

Att känna sig gammal

Trots att man är 26 år ung, kan man känna sig som en oförstående gammal tant. Idag fyller våra rara grannbarn åtta år, och vi köpte ett Batman-spel till dem. Jag kände mig HELT lost i spelbutiken! Knattar som var en meter höga frågade killarna i butiken efter grejer, medan vi vuxna stod oförstående och tittade på när de förde avancerade konversationer med killarna som jobbade där.

"Öh jag ska ha ett spel till två åttaåringar..."

"Vill du köpa till Gameprotection?"

"Öh???"

Ja, ni fattar grejen... När vi sen kom dit frågade jag om de firat sin födelsedag på dagi...öh förskolan...öh skolan. Dödsdömt att säga till en som går i tvåan.

Det är bara att konstatera att jag uppför mig som en av de där dönickarna man avskydde när man var lite som trodde att man var ett dagisbarn fast man var stor och gick i tvåan.

Såhär fina fotbollströjor hade killarna fått i present!

Inga kommentarer:

Besökare