6.11.10

Intryck

Kläder har alltid varit ett stort intresse för mig ( i likhet med många andra). Dock var det nog inte för än jag började jobba på Vero Moda som jag verkligen hittade min stil och lärde mig att vända och vrida på möjligheterna med ett plagg. Det kan låta ytligt, men redan när jag sökte mitt nuvarande jobb, funderade jag på hur jag skulle fungera som person utan den dagliga kontakten med just kläder. Och fram för allt - hur jag skulle kunna klä mig och känna mig som mig själv, men ändå passa in.

Jag kan bli trött på att man anses vara ytlig, bara för att man har ett intresse av att klä sig snyggt. För mig är kläder så otroligt mycket mer, det är ett sätt att uttrycka sig! Jag vill kunna klä mig som "mig själv" på mitt jobb, men självklart passa in på jobbet. Vissa kunder uppskattar mitt utseende, och tar min stil som ett tecken på att jag är medveten om trender, färger och vad som fungerar och inte att matcha. Mycket av mitt jobb handlar ju om att just hjälpa kunden med detta - tapeter, golv och färgsättning, kakelval och liknande.

Sen har vi den andra kundtypen. Yrkesmän som arbetat i sin bransch i ett tjugotal år och som bara är på mitt arbete för att hämta saker de behöver för att kunna utföra sitt dagliga arbete. Och jag vet inte om det är jag själv som tror att de tycker att jag inte passar in med min stil, eller om det faktiskt är så att de inte tycker det. Det är helt enkelt lite jobbigt att slitas mellan dessa olika typer. Men livet är ju sådant, alla gillar dig inte! Somliga tycker si, somliga tycker så, och det kommer man alltid att få stå ut med.

Tidigare kunde jag gå klädd till mitt arbete i långklänning och högklackat, och ingen tyckte att det var konstigt. Det passade ju där! Men nu funkar det ju inte lika bra. Något som jag otroligt sällan gick klädd i förut var jeans och skjorta, men det är något jag gillar skarpt nu. Dessutom passar det bra in på jobbet. Jag undrar varför jag aldrig hade på mig det förut, för titta bara vad snyggt det är i sin enkelhet. I kombination med ett brunt läderbälte blir det grymt.





Bilderna är från H&M, Asos och eliins.se

Inga kommentarer:

Besökare