28.11.10

Helgen i bilder


Igår kväll var jag hemma hos min fina fd jobbarkompis. Vi drack vin och pratade om livet i allmänhet.


Men hans söta hund Rut var inte lika intresserad av våra konversationer.


Efter första adventskaffe med min Bundis, åkte jag in till stan och mötte upp syster. Vi promenerade ner till centrum och gick och andades in luften och snöfallet, kikade i butiker och njöt av julstämningen. Jag hittade den här jättefina ljusstaken i betong på Village.


Den nya Sisters-butiken hade massor av fina plagg. Syster köpte en tröja och under tiden hon provade, blev jag kär i provrummens krokodildörrar!


Sen gick vi till ett fik och drack te och jag åt en god räkmacka.


Sedan promenerade vi vidare med vårt varma te för att hämta Brorsan som fått sova i stan över natten. Snön yrde och min syster stod och huttrade när jag började sopa av all snö från bilen.
"Nu är det inte så skönt längre", sa hon.
"Tycker du inte, jag tycker att det är helt underbart!" ropade jag.
"Hej, jag heter Maria och jag är så sjukt jävla positiv HELA tiden, VARJE dag!" var hennes ironiska svar. Ja, jag är väl kanske född optimist...


Sen åkte jag hem och fixade glögg och kvällsmat till min karl, som kom hem från Stockholm. I fönstret lyser vår nya, fina, orange (surprise) adventsljusstake.


Och min underbara man hade med sig en present hem. Nämligen Acne-jeansen i rätt storlek! Tack rara du <3

Inga kommentarer:

Besökare