1.11.10

Runkeeper


Min svägerska tipsade om Runkeeper, så nu har jag också laddat hem den. I morgon är det dags för tisdagslöpningen, så då kommer jag prova den för första gången. Planerar att springa 5 km-spåret två varv. Runkeeper mäter sträckan och hastigheten och sammanfattar även rundan med karta. Det sistnämnda, samt sträckan blir ju förstås inte lika intressant när man springer märkta banor som jag ska göra i morgon, men när man springer ute i skogen eller på svårmätta sträckor är det perfekt. En annan bra grej är att den lagrar alla rundor, så att man kan gå tillbaka och titta när och hur långt man sprungit. Lite som en digital löpträningsdagbok. Dessutom läste jag ett test i senaste numret av Elle, att den här appen fått bättre betyg än Nike ID-prylen som kostar 275 spänn, så det här känns lovande!

Inga kommentarer:

Besökare