2.11.10

Första rundan med Runkeeper


Visst ser det här lovande ut? Noll kilometer på 56 minuter, haha. Nej den enkla sanningen är att Runkeeper'n inte ville lokalisera min plats med gps:en (vilket berodde på en enkel telefoninställning som jag upptäckte när jag kom hem), men sträckan var 10 km och banan är väldigt tuff så jag är otroligt nöjd! En minut snabbare en Kretsloppet och de två banorna går ju inte att jämföra med tanke på att Kretsloppet innehöll typ en backe... Det var lite tråkigt att jag inte fick se mina kilometertider, som jag misstänker varierar kraftigt. Dessutom ska det bli roligt att se om det är knappt 5 km eller drygt 5 km. Motionsbanor är ju sällan exakta.

Men om vi slutar prata tid och prestationer i minuter och kilometer, så måste jag understryka att jag är mest nöjd med hur jag peppade på mig själv. Jag var, utan att skräda orden, så in i helvetes jävla trött flera gånger att jag kände blodsmak i munnen och ville helst bara stanna och grina i en buske. Dessutom ösregnade det så jag knappt såg vart jag satte fötterna. Men jag tvingade mig själv att inte ge upp och det kändes så otroligt bra efteråt! Löpningen handlar om så väldigt mycket mer än att bara springa...

Inga kommentarer:

Besökare