20.2.11

Till dig som läser


Vänner. Ni där ute, den lilla skara som kikar in här på bloggen varje dag.

Det är så mycket jag vill säga, så mycket jag vill få fram. Så mycket jag tycker, så mycket jag älskar, avskyr, beundrar, inspireras av, blir irriterad på, vill ändra på, göra ännu bättre, tycka till om. Men mest av allt så vill jag verkligen att du ska förstå hur lycklig du är. Hur bra du har det och hur mycket du har att le åt.

Jag tycker att jag tamigtusan är rätt bra på det här med "Carpe diem". Pratet om att fånga dagen. Och därför vill jag sprida det vidare, så att du också tänker på det. Så att du inte bara ser de där skitsakerna i vardagen, och slösar din energi på att vara sur och irriterad. Låt inte dina leenden gå till spillo till förmån för illasmakande negativitet.

Om du inte känner dig övertygad av detta lycklighetstugg, föreslår jag att du gör följande: Sätt dig ensam på något ställe du gillar. Lyssna på din favoritlåt och tänk efter. På alla de sakerna som du älskar och faktiskt ska vara tacksam över. Låt dig svepas med i känslorna, känn dig till och med lite sentimental om du så vill! Och fungerar inte det, (vilket jag starkt betvivlar) så gå in här och titta på det alldeles fantastiska programmet med Hanna Hellqvist.

En sista grej bara. Glöm inte att tala om allt det där braiga du tänker om människorna du älskar. Eller varför inte en människa du möter i vardagen, nån du känner eller någon för dig okänd person, berätta att du uppskattar dem och det de gör. Du kommer att få tiofalt tillbaka.

1 kommentar:

Rebecca sa...

Mycket bra skrivet : )

Besökare