9.5.10

Amöbor i källaren

Idag fick jag åka in till stan klockan 06.25 då min syster ringde och undrade om jag hade fått med mig hennes nycklar hem igår kväll. Vilket jag på något vis lyckats med. Så det vara bara att kasta sig in i bilen och köra in, eftersom hon var tvungen att ha dem för att kunna komma in på sitt jobb till klockan 07.00. Men jag åkte hem och sov en sväng och när jag vaknade ett par timmar senare, var jag fast besluten om att ta tag i ett skittrist projekt. Nämligen källaren.

Vi ställde bara in alla grejer där när vi flyttade in och har mest låtsas som att det inte finns, all bröte som stått där nere. Men idag röjde vi ut alltså. Det var helt sjukt. Mina kläder var som amöbor som bara förökat sig i varenda hörn. Jag fattar inte att jag köpt alla dessa kläder! Fem säckar åkte till Vitryssland och fyra säckar ska jag åka ner med till Göteborg, hyra ett bord och sälja så mycket jag kan, en helg framöver. Jag måste förvandla litegrann av allt det där till pengar, om jag ska ta mig ur det här med en liten smula samvete...

Inga kommentarer:

Besökare