30.5.10

Mat

Jag har slarvat en del med maten på sistone, framförallt ätit för mycket socker och ett och annat snabbmatsmål varje vecka. Den här veckan satte jag ner foten för mig själv och bestämde mig för att skärpa till mig.

Och jag har lyckats väldigt bra! Inte en sötsak på hela veckan, med undantag för dagens smarriga rabarberpaj och vaniljsås som mamma bjöd på. Oj så gott det var! Jag har även hållt nere kolhydratintaget och ätit rejäl sallad till maten, för att fylla ut matlådorna. Jag har varit mätt och belåten och inte sugen alls. Det känns skönt att jag klarar mig utan sockret och alla snabba kolhydrater. Dock har jag fått vara försiktig med träningen, eftersom jag har dragits med halsont i ett par veckor.

Jag hoppas kunna köra den här veckan, får mina nya löparskor på onsdag också!

Inga kommentarer:

Besökare