27.5.10

Jag ler mot hela världen

Hade ingen lust att laga mat, så jag slängde ihop en tallrik med godsaker - mumma!

Vet ni hur fantastiskt livet är ibland?

Jag vaknade i morse och log över att vara ledig. Tog på mig mina nya, fina glajjer, klev ut i solen och satte mig i snygga Brorsan. Åkte till gymet och mötte upp en härlig kille och körde ett styrkepass, skrattade och svettades. Satte mig i Brorsan igen och styrde denna gång mot min fantastiska frisör. Han gör inte bara mitt hår vackert, han ger så underbar energi att jag känner att jag kan vinna mot hela världen när jag varit där.

Åkte hem och lyssnade på pepplåten nummer ett, tog ett djupt andetag och gjorde en jobbig grej. Fan va stolt jag blir när jag tar tag i saker som är svåra att göra! Då blir liksom inte nästa hinder lika svårt att övervinna heller... Nu äter jag smarrig mat, lyssnar på Life in Technicolor II och minns den magiska sommarkvällen på Stockholms Stadion 22 augusti förra året. Ska sedan in till stan och köpa ett par nya löparskor. Sen funderar jag på att åka iväg och träffa en person som jag längtar ihjäl mig efter... Även fast hon kommer att jobba och jag bara kanske kan säga hej.

Det känns faktiskt som att det går bra nu...

Inga kommentarer:

Besökare