7.12.08

Utväxten borta - check

Inte så snyggt...

De senaste två veckorna har jag dragits med en gräslig utväxt i min hårbotten. Alla tycker jag överreagerar, men den som känner mig väl vet att jag är allergisk mot fula utväxter. Problemet är att jag haft så mycket att göra att jag inte hunnit boka tid hos min frisör. Så när jag tog mig tid att ringa i onsdags så var han ledig och salongen stängd. Hinner inte få tid tills på tisdag när jag är ledig, utan då blir det först om två veckor och så länge kan jag verkligen inte vänta! Så igår var jag och köpte ett paket hårfärg.

Detta låter kanske inte så märkvärdigt, men jag är ganska emot att färga håret hemma. Jag tycker inte det blir hälften så bra som hos frisören. Däremot är det ganska tröttsamt att betala över tusen kronor varannan månad, för att ständigt vara tip-top i håret. Så ikväll var det dags! Svärmor hjälpte mig så gärna och vet ni - jag blev över förväntan nöjd! Mina slingor lyser igenom, så det blev inte en "färghjälm" som jag var nervös för...

Inga kommentarer:

Besökare