28.3.10

Den nya butiken

Den här veckan har varit hektisk, men också fantastiskt rolig! I torsdags var det äntligen dags att slå upp portarna för vår nyrenoverade butik. I måndags kom merchandise-gänget från Bestseller och sakta men säkert började alla kläder komma på plats...

En gammal Fiat 500 är på en poster just nu - jag skänker Gula Faran en tanke! Här är vår Vero Moda Main-vägg, alltså den feminina delen av butiken.

I entrén börjar våra öppningserbjudanden komma på plats och i bakgrunden skymtar Jack & Jones-delen.


Min kära kollega packar upp t-shirtar för fullt!


Redan på tisdagkvällen börjar vi komma i fas och skriver checklista med de sista grejerna som ska göras innan öppning.


Och på onsdagkvällen var det dags för VIP-kväll och såhär såg jag ut då. En superfin volangklänning och jacka med kedjedetaljer på axlarna.

Det har blivit många timmars jobb den här veckan och mycket spring i butiken med härliga kunder. Det som känns mest märkligt är att gå till butiken i morgon. Det är måndag morgon och en "vanlig dag" och det är svårt att förstå att det fortfarande kommer vara en helt ny butik innanför grinden, när jag drar upp den i morgon bitti. När man jobbar så intensivt med något glömmer man nästan bort att det är detta som är verkligheten i fortsättningen! Ska bli spännande att se hur saker flyter på med inredning och merchandise i det dagliga arbetet. Nu är det dags att sova för jag har en hel del att göra i morgon...

Inga kommentarer:

Besökare