29.3.10

Träning och renoveringsprojekt

Efter en lång, effektiv och rolig arbetsdag stack jag till gymet för att köra box. Fick en mycket bra träningspolare i form av en stark och duktig herre som körde slut på mig. Jag körde nog slut på honom med tror jag, haha. Berra stod bredvid och kämpade på med sin kompanjon han också.

Har fastnat i smoothie-träsket på sista tiden. Min svägerska gjorde en så himla god variant på vaniljyoghurt och mango, vilken jag har kört med senaste veckan. Körde mango idag med, men med lättyoghurt och banan i stället. Blev himla god den med.

Och ja - ni ser rätt - vi har äntligen fått vårt kakel på plats i köket! På torsdag blir det IKEA-tur och det ska inhandlas täckskivor så att allt blir i sin ordning. Sen är det bara köksbord och stolar som ska bytas ut också. Men det är ingen större panik med det.

Snön har smält undan i trädgården (äntligen!) och vi räknar med att starta utbygget om några veckor. Vilket innebär att vi verkligen måste bestämma oss för vilken färg vi ska ha på huset snart. Det blir liggande träpanel, men frågan är som sagt vilken kulör det blir... Nytt tak ska läggas och trappa ska sättas in i vardagsrummet. På torsdag har vi bott här i ett år och det har gått så jäkla fort alltså!

Inga kommentarer:

Besökare