21.3.10

Helgen i ord

Har haft en riktigt mysig helg! Startade lördagen med att möta upp min fina vän på stan, för shopping och långlunch. För tredje lördagen i rad, agerade jag personal shopper, och jag inser att mitt eget shoppingbehov mättas - alldeles gratis - på detta viset. (Nåja, nästan i alla fall). Vi var en sväng i Knalleland och min vän handlade på Stokkage, butiken som mina chefer har öppnat ovanför oss. De har fått en grym start, vilket är väldigt roligt!

Åkte ut till mamma och pappa för middag på kvällen, där även syster och senare hennes sambo, slöt upp. Vi spelade Blokus, ett sällskapsspel som påminner om Tetris, men där man spelar mot varandra. Tydligen hade det blivit "Årets spel" enligt Mensa och vi spelade ända tills jag äntligen hade vunnit. Att jag har otur i spel kan jag acceptera, men när det bara krävs logik och smarta hjärnceller för att vinna, blir jag tokig om det går dåligt! Sen blev det en omgång Alfapet och vi skrattade verkligen så vi höll på att kikna åt alla korkade ord som vi uppfann. Övertrötthet kallas det nog...

Idag har jag städat lite här hemma och lagat lite matlådor och sedan blev det spinning. Jag pratade med en av instruktörerna efter passet i onsdags, om att utmana sig själv. Bestämde mig för att göra just det idag, och köra på hårdare i början av passet, eftersom jag känt att jag kan ta ut mig mer i början.

Det skulle jag inte ha gjort. Det visade sig vara ett nytt pass idag och låtarna var så sinnessjukt jävla jobbiga. Jag höll på att dö. Men det var ju skönt efteråt i alla fall! Sen slutade kvällen med att jag nästan blev inlåst på gymet för jag fattade inte att de stängde redan klockan sju. Jag låg i solariet och sölade i duschen och när jag kom ner från omklädningsrummet vart det alldeles tyst och tjejen i receptionen stod och väntade på mig... Pinsamt!

Nu är det dags att varva ner och se till att komma i säng. I morgon blir det jobb från 7.30. Nu ska alla varor upp och merchandiseteamet från Vero Moda och Jack & Jones dyker upp vid tio. Kan knappt fatta att det bara är tre dagar kvar till vi öppnar. Ska bli så kul!


Inga kommentarer:

Besökare