3.3.10

Fantastiska mormor


Jag var och hälsade på min härliga mormor efter jobbet idag. Hon stod och gjorde våfflor när jag kom, mumma! Hon gjorde dem med havregryn istället för vetemjöl och det blev hundra gånger smarrigare och även lite nyttigare. Det hjälpte väl i och för sig föga, då hon bjöd på världens godaste hemmagjorda hallonsylt och grädde till. (Som jag dessutom åt med sked när våfflorna var slut).

En väninna till mormor ringde när jag var där. Ni vet ju att jag har skrivit om mormors hektiska schema förut, och det var ingen skillnad nu.

"Jaha, ja... Nej det blir värre. Klockan åtta ska jag vara på vårdcentralen, halv tio är det läsecirkel, sen ska jag äta lunch och klockan ett är det boule. Klockan fem ska jag på linedance och sedan är det årsmöte med Gärdhem klockan sju. Så är det studiedag för barnbarnen också så de ville att jag skulle vara barnvakt."

Ärligt talat, har pensionärer överhuvudtaget någon tid över?

Inga kommentarer:

Besökare