23.9.10

Åh nej

Igår upptäckte jag, när jag bläddrade bland tevekanalerna, att Canal+ helt plötsligt fanns med på listan. Just vid denna tidpunkt återstod några minuter av Elfsborgsmatchen och jag ser på informationen att den går på just en av dessa kanaler. Jag tänker att det nog inte stämmer, att något har blivit fel, men trycker OK och vips så dyker Svensson och hans polare upp i rutan. Just då, tyckte jag att jag var grym som kunde visa min karl vad jag upptäckt, som inte han gjort.


Såhär ett dygn senare, när jag erfar genom fakturan som damp ner i postlådan idag, att Telia bjuder på en miljard Canal+ sportkanaler (ja, jag tror faktiskt att de är en miljard), så känner jag mig betydligt mindre grym. För nu ska jag behöva lyssna på (ja, för glöm att jag tänker titta), allsköns rallybilar, fotbollskommentatorer, och annan fullkomligt ointressant sport i elva dagar.


Död åt Telia. (Och låt de här elva dagarna gå fort).

Inga kommentarer:

Besökare