19.9.10

Lycka

Strax efter halv två igår eftermiddag gick startskottet för oss i startgrupp sex. Efter ösregn och snålblåst slog vädret om och visade sig från sin bästa sida. Stundtals var det nästan lite för varmt. Banan var förvånande lätt och vid 4 km skylten kändes det som att vi sprungit 500 meter. Först vid 8 km vågade jag gå på fullt, innan dess var jag lite för feg, eftersom jag var rädd att springa in i väggen. Det kändes liksom för bra hela vägen! Tiden blev 57.49 vilket jag enormt nöjd med, och ändå kände jag att jag hade krafter kvar när jag kom i mål. Ska definitivt springa även nästa år - det var så himla kul med allt folk!

Efter loppet gick vi till våra fina grannar som hade ordnat jordens smarrigaste kräftskiva! Mat är verkligen meningen med livet! De tillagade kräftorna á la Ernst och det går inte att beskriva med ord hur fantastiskt gott detta var.

Denna härliga buffé gottade vi oss i under kvällen. Idag känner jag mig så ofantligt lycklig, och att någon i grannskapet dessutom spelar Coldplay's Fix you på högsta volym, gör inte saken sämre. Tänk att livet kan kännas så bra! Det enda som fattas nu, är att Alliansen tar hem valsegern ikväll.
Nu ska jag städa upp lite här hemma, baka inför eftermiddagens valfika och eventuellt plantera i mina nya krukor om jag hinner. Jag står inför ett problem dock. Jag mår inte så bra idag... Haha, längesedan jag var bakis faktiskt men idag är det lite tufft.


Inga kommentarer:

Besökare